טיפים לבניית יום גיבוש

כאשר מטילים עליכם לתכנן יום גיבוש לעובדי החברה, מצד אחד זה מרגש. המעסיק סומך על יכולות הארגון והתכנון שלכם ולכן הטיל עליכם את האחריות. אך מצד שני זהו גם מלחיץ, אתם רוצים לעשות הכל על מנת לארגן יום גיבוש מוצלח ולפעמים אינכם בטוחים היכן להתחיל.

כאשר מארגנים יום גיבוש ישנם שני קשיים מרכזיים ורבים נופלים בהם. הקושי הראשון הוא לארגן פעילות מעניינת ואטרקטיבית לכלל הקבוצה. לפעמים כאשר מדובר בקהלים הטרוגוניים ישנו קושי גדול למצוא את הפעילות המדברת אל כולם. הקושי השני הוא למצוא פעילות שהיא לא רק מעניינת ואטרקטיבית, אלא גם מאפשרת לכם להשיג את המטרה ולתרום לגיבוש. בילוי משותף לא תמיד מספיק לצורך יצירת הגיבוש, ישנו צורך בתכנים השמים דגש על שיפור הגיבוש והתקשורת בין הצוות.

יום גיבוש, איך נעשה את זה נכון

  1. לשאול לדעתם של העובדים – מפתיע לראות איך מארגני יום הגיבוש לפעמים מתעלמים מהעובדים שעבורם מארגנים את יום הגיבוש. אולי אתם רוצים להפתיע אותם ואולי סיבה אחרת. אבל למרות זאת כדאי לשאול לדעתם. הם יוכלו לספר לכם על חוויותיהם באירועי עבר ותוכלו ללמוד מכך הרבה דברים. בזכות הקשבה לנקודת מבטם תוכלו לשפר הרבה פרטים בכל הארגון ולערוך אירוע מוצלח יותר. גם עצם הפנייה אל העובדים תגרום להם להרגיש כי מתייחסים לדעתם.
  2. חפשו אחר פעילויות המקדמות את עבודת הצוות – ישנן פעילויות רבות אשר יכולות להתאים, אך השאלה היא לא רק מהי הפעילות אלא כיצד היא מתבצעת. עליכם לבחור בפעילויות אשר תורמות ליצירת הגיבוש. למשל אנו מדברים על אלמנטים של מחיקת ההיררכיה הארגונית וקירוב בין מנהלים לבין עובדים ללא תלות בדרג. אנו מדברים על פעילויות המאפשרות לראות אחד את השני בגובה העיניים. להכיר אחד את השני ולחזק את הקשרים החברתיים. אלו הם הדברים שיביאו בסופו של דבר להפחתת מתיחויות במקום העבודה ושיפור עבודת הצוות. ישנן דרכים שונות לעשות זאת, כמו למשל הפעלות משותפות וכל מיני סדנאות.
  3. חישבו גם על הלוגיסטיקה שמסביב – לפעמים למרות הכוונות הטובות, אנו יכולים לארגן פעילות אשר בסופו של דבר יוצרת לחץ ואי נוחות אצל העובדים. הפעילות יכולה להיות מעולה, אך הלוגיסטיקה שמסביב, כמו למשל שעות הפעילות והמיקום, עלולים לגרום להרבה אי נוחות עבור העובדים. למשל אם הפעילות נמשכת אל מעבר לשעות העבודה או שישנן בעיות תחבורה, עליכם לשאול את עצמכם כיצד הדבר ישפיע על חיי המשפחה של העובד. כמובן שבמקרים רבים נרצה לכלול גם בני משפחות בפעילות.
  4. השתדלו לבצע את הפעילות במקום ניטרלי – ישנן פעילויות רבות אותן ניתן לערוך במשרד. ניתן להביא הפעלות והופעות שונות אל משרדי החברה. אך ביום הגיבוש אתם רוצים לשנות את האווירה ולהפיג את כל המתחים, לכן כדאי לעשות זאת בסביבה ניטרלית ולא במקום העבודה.